Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat.~Khalifah Abdul Malik Bin Marwan~
RSS

ShoutMix chat widget

My Heartbeat

Followers

About Me

My photo
Muar, Johor Darul Takzim, Malaysia
Ahlan Wasahlan Ilaikum...Nama diberi Nurul Ain Binti Ramlan. Berasal dari Negeri Johor. Menetap di Qrts ILP Ledang Muar. Merupakan graduan dari Universiti Darul Iman Malaysia dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam (Syariah).Sudah berkahwin dengan insan bernama Muhamad Ridhzuan Bin Rosli pada 13 Mac 2010.

Wednesday, November 9, 2011

Naufal kne tahan wad...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...

Semalam 7.11.2011, Naufal lgsung xdpt tdo ngn nyenyaplak,xsmpai 5 mnt tk 1 hari...Asyik merengek jk...Tdo skjp pas2 tjaga merengek...Aku bg susu, xsmpai 1 jam dia muntah susu..abes semua susu yg diminum 2 keluar blik...Aku periksa bdn dia demam cm da kebah ckit...Mayb skit perut kot...Tp dia kerap buang air, xsmpai 5 mnit da tukar pampers cz buang air...

Mlmnya plak pas aku mndi aku susukan dia cz dia menangis nk susu..Tp bila menyusu dia tetiba menangis, kuat plak 2...2 3 kali gk dia wt cm2...Xlma pas2 bpa mertuaku amik Naufal n tdokn dia...So dptla dia tdo walaupun tersentak2...Pas aku mkn mlm, aku jenguk dia, tetiba dia nangis lg...Tdonya xlena sma cm ptg td...Aku angkt dia tk tdokn dlm pelukn aku...Terperanjat aku bila rsa 1 bdn dia pns sgt...Aku ckp ngn mak mertua aku bdn Naufal pns, tp dia ckp siang td xpns pn...Tp mak mertuaku cm xbpe stuju...Dia ttp ckp siang td ok jk,xpns pn...

Aku tetap ngn kptsn aku...Aku xnk pe2 jd kt Naufal...Smpai kt hspital, giliran Naufal tiba tk amik tekanan darah ngn suhu...Terkejut aku bila tgk suhunya makin meningkat dr sblm nie...Sblm nie hnya 37.5 tp skang da jd 38.9...mkin bertambah...Kemudian Naufal dibawa jumpa ngn dktr...Bila selesai diperiksa, dktr ckp Naufal kne tahan wad cz shunya tggi bg bby yg msih dm hari...Ya Allah berderau jantung aku dgr bila dktr kata Naufal kne tahan wad...Xsanggup aku berpisah ngn dia...

Aku dan suamiku teman Naufal kt wad smpai kul 1 pg...Dlm wad 2 bila Naufal diletakkan dlm tmpt baby, aku jd sedih...Naufal nangis jk spnjg nurse uruskan dia...Dia cm tau yg dia kne berpisah ngn aku...Yg plg aku sdih bila dgr Naufal nangis msa dktr priksa dia...Aku xtau pe yg dktr wt kt dia smpai dia nangis tersedu2 bila nurse plgkn Naufal pd aku...Dgrnya Naufal kne amik drh..Ya Allah brt rsanya tgk bdn Naufal kne cucuk jarum...

Dktr cina dtg pd aku mnta xplain...Dia pn trgkn kt aku yg Naufal kne msuk ubat antibiotik kt tgn dia...Lg r sdh bila dgr cm2...Msa nurse plgkn Naufal pd aku, dia ckp Naufal kne pose cz dia ade mntah2...Msa ni aku tgk muka Naufal dlm2, sdih sgt muka dia...Tersedu2 dia cz nangis xbhnti...Aku tdokn dia dlm pelukanku...Suamiku ajak blik...Msa aku ltk Naufal dlm tmpt bby 2, dia mnangis lg seolah2 tau yg aku akn tgglkn dia...


                                                         To be continued.........


2 comments:

ecah said...

naufal cmne? da kuar wad?susu bf ke botol?

Ain said...

Naufal da kua wad da...Alhamdulillah dia susu bf...Ari nie genap sebulan umur naufal..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails