Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat.~Khalifah Abdul Malik Bin Marwan~
RSS

ShoutMix chat widget

My Heartbeat

Followers

About Me

My photo
Muar, Johor Darul Takzim, Malaysia
Ahlan Wasahlan Ilaikum...Nama diberi Nurul Ain Binti Ramlan. Berasal dari Negeri Johor. Menetap di Qrts ILP Ledang Muar. Merupakan graduan dari Universiti Darul Iman Malaysia dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam (Syariah).Sudah berkahwin dengan insan bernama Muhamad Ridhzuan Bin Rosli pada 13 Mac 2010.

Monday, November 7, 2011

Naufal demam

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

2 hari lepas aku mendapati bdn Naufal panas...Bukan bdn jk...Kepala dia rsa pns sgt tengahari nie...Tp aku xde r syak pe2 sbb cuaca kt luar rumah pns ari nie...Lgpn hujan xturun seperti ari sblm nie....aku susukn dia cm bese n ltak dia bwh kipas sbb bju dia bsah ngn peluh...

Pada sblh ptg plak, pas aku mndi n siap2 pkai param,pilis ngn bengkung, aku trdgr adik iparku kta bdn Naufal pns...Aku pn terkejut cz masih pns lg....Aku da rsa xsdp hati...Aku amik Naufal dr adk iparku cz dia merengek nk susu...Masa aku nyusukan Naufal aku srh suamiku tnya ngn mak dia cmne....Mak mertua aku kta Naufal xdemam pn...cuma kepanasan jk...Tp naluri aku ttp mengatakan yg Naufal demam...Cz 1 bdn dia rsa pns...

Kebetulan makcik suamiku seorg dktr n dia g tnyakan kt makcik dia...Dlm 5 mnt pas2 makcik suamiku pn dtg umah nk tgk keadaan Naufal...Dia pn ckp demam gk...Aku xteragak-agak tk bawa Naufal g klinik...Biarlah mak mertua aku nk ckp pe pn, yg pntg ank aku selamat...

Naufal dibawa ke klinik swasta kt tongkang pechah gk...kebetulan dktr kt klinik 2 kami knal...Masa Naufal diperiksa, suhunya adalah 37.5 drjh celcius....hmm so dmam...Kbtulan 2 hari sblm ni aku yg dmam cz bdn skit2..Skang ni bila aku da chat Naufal plak yg demam...Dktr pn bg dia ubat demam..Mujur bawa klinik awl...Kalau aku ikt ckp mertuaku xtau r pe jd kt Naufal...

Hari ni plak bgn pg td aku dgr Naufal cm kne selsema...Risaunya rsa ati ni bila keadaan Naufal cm2...Hanya Allah jk yg tau...Td dlm kul 10 pg nurse yg bese dtg rumah tk wt check up...Naufal da bertmbh brt mnjdi 4kg..Alhamdulillah...Pas2 aku dgr nurse 2 ckp Naufal ade selsema...Aku da agk da...Esk klau demam ngn selsema dia xbaik gk, aku nk bwa dia ke hospital...Biarlah dktr yg rawat Naufal...Lagi selamat..Aku xnk rsa nyesal klau pe2 berlaku pada Naufal...

Naufal r segalanya bagi aku...Dia penyeri dalam rumahtangga kami...Susah payah aku melahirkan dia...Aku nk besarkan dia ngn cara aku sndri...Aku xsuka org lain aja ank aku yg bkn2...Aku akn didik anakku sebaik mungkin dengan berlandaskan Syariat Islam...Aku nk hantar dia ke sekolah yg belajar agama dr kecil...Aku xkn hantar dia ke sekolah kebangsaan biasa...Ya Allah berilah aku kekuatan dlm mendidik anakku....Berilah aku ketabahan dalam setiap dugaan dan cabaran yg Kau beri kepadaku melalui zuriatku ini...

1 comments:

armouris said...

info tentang demam di SIHAT SELALU - Cara Redakan Panas Demam Dengan Mudah

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails