Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat.~Khalifah Abdul Malik Bin Marwan~
RSS

ShoutMix chat widget

My Heartbeat

Followers

About Me

My photo
Muar, Johor Darul Takzim, Malaysia
Ahlan Wasahlan Ilaikum...Nama diberi Nurul Ain Binti Ramlan. Berasal dari Negeri Johor. Menetap di Qrts ILP Ledang Muar. Merupakan graduan dari Universiti Darul Iman Malaysia dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam (Syariah).Sudah berkahwin dengan insan bernama Muhamad Ridhzuan Bin Rosli pada 13 Mac 2010.

Wednesday, November 2, 2011

Berpantang selepas bersalin...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

Assalamualaikum...Hari nie aku kembali menulis lg..Hari nie da msuk hari yg ke-15 aku berpantang...Hmm rsa cm da lma jk aku berpantang...Umur Naufal pn baru 15 hari, tp ragamnya da cm bdk umur sbln..HUhu,Naufal da mkin kuat menyusu..Kekadang 2 selang 15 mnit msti dia bgn nak menyusu...

Leceh gk bepantang nie...Tgk org mnum air sedap2 n sjuk terliur gk rsa tekak nie...tp pe kn daya...Yela dlu msa mengandung bdn akn rsa pns n ari2 aku mnum air sejuk...Tp bila lepas bersalin nie, bdn xlh sjuk kne pns sntiasa, so xlh r mnum air sjuk2..Org kta tk mengecutkan badan yg da mengembang dek kerana mengandung...Hahah terbalik plak jadinya...

Makan plak jgn ckpla...Rsa da jemu plak ari2 mkn sayur air ngn ikan goreng...Masa awl2 berpantang ari2 mnum air masak jk tiap kali pas mkn nasi...Skang nie aku msti nk mnum air manis cz rsa bdn letih jk...Yelah mna taknya xckp gula dlm bdn...Kne gk r mnum air mnis ckit...Yela bila bdn da kne pkai pilis ngn param jd kepanasan so peluh byk keluar..2 yg rsa cm xbermaya jk...Cuaca plak pns lg r byk mengeluarkan peluh...

Xsabar rsanya nk abes pntang...Ade lg 29 hari lg tk aku abes berpantang...Pipi Naufal da nmpk sentul ckit...Heheh so mkin comel plak bila tgk..Xsabor nk tgk dia besar...18.11 t genap sebulan umur dia...Hmm xtau nk 2lis pe lg..Sje jk nie luangkan msa yg ade ngn 2lis kt blog nie..Slalunya aku bca novel lau time2.. cmnie...Tp xde novel bru yg aku beli...Nk srh Hsband beli t dia kta xtau nk bli novel pe..K r rsanya stkat nie dlu cz my baby boy Naufal ade ura2 nk bgn..Da trdgr da dengusan dia...Hehe Salam semua...


1 comments:

armouris said...

lagi info tentang berpantang di SIHAT SELALU - Cara Bertungku Dengan Mudah Semasa Berpantang

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails