Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat.~Khalifah Abdul Malik Bin Marwan~
RSS

ShoutMix chat widget

My Heartbeat

Followers

About Me

My photo
Muar, Johor Darul Takzim, Malaysia
Ahlan Wasahlan Ilaikum...Nama diberi Nurul Ain Binti Ramlan. Berasal dari Negeri Johor. Menetap di Qrts ILP Ledang Muar. Merupakan graduan dari Universiti Darul Iman Malaysia dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam (Syariah).Sudah berkahwin dengan insan bernama Muhamad Ridhzuan Bin Rosli pada 13 Mac 2010.

Monday, August 8, 2011

Tabahkan Hatiku Ya Allah....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Hari nie kandunganku sudah 7 bln...Ya Allah skjpnya aku rsa bila ank yg ku kandung ini akn lahir tidak lma lg...Tetapi diriku msih blum lgkp dan smpurna utk menjadi seorg ibu yg mithali kpd anakku kelak...Hanya padaMu aku berserah segalanya...

Ya Allah...besarnya ujian yg Kau beri pdku....Hatiku hiba bila diperlakukan begini...Aku xingin bersedih, tp keadaan menjadikan aku sedih dan hiba setiap msa...Ya Allah, Kau bukakan lah pintu hatinya...beri pentunjuk padanya dlm menentukan kehidupan yg ade pd drinya skang nie...Aku tidak mahu ank yg ku kandung ini melihat semua ini...Aku menunggu perubahan dr drinya....Smpai bila hidupku akn jd sebegini???

Aku memerlukan sokongan dan perhatian dr dia...Tp aku hnya dpt sebhagian darinya...Siapa aku bg drinya?? Aku xtau dgn spe aku mahu berkongsi kesedihan yg aku alami skang nie....Aku mengharapkan bahunya utk aku menumpang kesedihan...Tp dimana dia saat aku memerlukan dirinya??? Aku bagaikan patung yg dismpan utk perhiasan....Tidak berfungsi apa2..hnya sbg boneka ...Perlukah aku diperlakukan sebegini rupa??

Ya Allah..hanya padaMu aku meminta da berserah segalanya...Hidup matiku di tanganMu Ya Allah...Segalanya telah diatur olehMu...Aku hanya sebagai pelakon yg melakonkan watak yg Kau kehendaki...Watak duka, suka semuanya telah diatur olehMu...Kehidupanku juga adalah aturanMu...Maka dengan ini, aku memohon padaMu, jdkanlah aku seorg pelakon yg memegang watak baik dlm ceritaMu, jdkanlah jalan kehidupanku ini dgn lebih teratur...Hanya padaMu aku berserah segalanya...Ya Allah, jdkanlah jln hidupku lebih mudah dr sblm nie...Berilah aku kekuatan dlm mengharungi setiap ujian, dugaan, cabaran dan cubaan dariMu...Aminnn.....Ya Rabbal 'Alamin....


0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails