Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat.~Khalifah Abdul Malik Bin Marwan~
RSS

ShoutMix chat widget

My Heartbeat

Followers

About Me

My photo
Muar, Johor Darul Takzim, Malaysia
Ahlan Wasahlan Ilaikum...Nama diberi Nurul Ain Binti Ramlan. Berasal dari Negeri Johor. Menetap di Qrts ILP Ledang Muar. Merupakan graduan dari Universiti Darul Iman Malaysia dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam (Syariah).Sudah berkahwin dengan insan bernama Muhamad Ridhzuan Bin Rosli pada 13 Mac 2010.

Friday, April 22, 2011

Berdikari jua akhirnya....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

Hari nie aku rsa gembira sgt2 sbb pe yg aku inginkan selama nie tercapai jua.....Korg mesti nk tau pe dia...Aku nk HIDUP BERDIKARI DENGAN KELUARGA SENDIRI....Maklumlah, selama nie aku duk ngn keluarga mertuaku....kekadang duk ngn family aku....So aku xrsa sgt yg aku ade keluarga sndri...Smalam aku ngn suamiku pg tgk umah yg kami nk sewa kt Taman Bukit Flora 2....Rumahnya cantik....Alhamdulillah....Sewanya pn ok jk....Aku xkisah klau org kta jauh dr kedailah, jauh dr sklh r....or pe jk yg org nk ckp...Yg penting da dpt umah sewa....Lagipn bkn sng nk cri uma sewa kt area Batu Pahat nie....Puas aku ngn suamiku round tp xdpt gk....

Akhirnya kami buat keputusan tk ddk kt rumah 2....Aku xkisah lau jauh dr skolah....Aku bknnya ade ank nk sklh....Lagipn dlm perancangan aku duk umah sewa nie mayb dlm 2 thn jk smntara aku nk dpt kje ttp....Bila aku da dpt kje ttp aku rancang nk bli rumah sndri....Msa 2 r bru aku pk nk cri rumah yg dkt ngn sklh and town....Tp klau jauh dr town pn ok gk, yg pnting dkt ngn sklh...Hmmm bkn sng nk hdp sng.....Kne r bersusah dlu, bru lh sng....Kalau sumanya nk sng jk, smpai bila hdp nie xpndai berdikari....Aku da biasa hdp ssh, keluargaku pn mula duk rumah sdrhana jk....rumah teres 2 tingkat....

Smalam aku call mak aku n ckp psl hal nie....Dia kta ok r 2....xyah nk cri rumah besar2...
Yg nk ddk aku ngn suamiku jk....Kalau family dtg pn bknnya ddk lama2...Aku rsa muat jk rumah aku klau family aku ngn family dia nk bermalam kt umah 2....

Hari nie suamiku pg byr deposit rumah 2....dlm seminggu nie aku jd sbk ckit tk cri brg2 rumah pe yg xde....Gembiranya aku cz dpt hdp berdua jk ngn dia....Pasni ssh sng aku ngn dia jk tau...Aku nk cba hdp berdikari tnpa bantuan dr family ku atau family dia...Aku rsa bebas ckit bila kt rumah sndri nie...Nk buat pe pn xpe....Klau kitaorg gdh2 pn xde spe yg tau...Hehehe....

Abg....Syg gembira sgt cz dpt hdp ngn abg jk....walaupn family abg cm xstju ngn rumah yg kita plh 2....Tp percayalah 1 hari nnti dorg akn terima gk ngn pe yg kita ade....Kita kne mula hdp ssh dlu...Biarlah org nk kta kita duk kt ulu k pe ke, yg pnting kita happy ngn plihan kita sndri...Syg hrp abg phm....Kita kne mula hdp sndri...Syg xnk sshkn sesapa...Pasnie mkn mnum kita, blnja dpur, bil air ngn elektrik kita kne manage btul2....SAYANG SAYANGKAN ABANG SMPAI BILA-BILA.....BIARLAH KITA SUSAH SAMA-SAMA OK?? YG PENTING KITA GEMBIRA....




0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails