Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat.~Khalifah Abdul Malik Bin Marwan~
RSS

ShoutMix chat widget

My Heartbeat

Followers

About Me

My photo
Muar, Johor Darul Takzim, Malaysia
Ahlan Wasahlan Ilaikum...Nama diberi Nurul Ain Binti Ramlan. Berasal dari Negeri Johor. Menetap di Qrts ILP Ledang Muar. Merupakan graduan dari Universiti Darul Iman Malaysia dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam (Syariah).Sudah berkahwin dengan insan bernama Muhamad Ridhzuan Bin Rosli pada 13 Mac 2010.

Thursday, March 10, 2011

Ayahku....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...

Pagi nie aku xtau nk cerita pe....Aku nk cerita psl penyakit ayhku bertmbah parah...Ayahku ade skit 3 serangkai...Kencing manis, jantung ngn darah tinggi...Yg pling ketara skali ialah kencing manis dia...

Smalam dia kne check drh ngn air kencing kt klinik Payamas....Ptg smalam aku tnya ngn dia cmne kptsnnya, pe yg dktr ckp?? dia kta doktor srh inject...Korg msti pnh nmpk kn org skit diabetes inject dri sndri...Inject 2 msukkan ubat insulin dlm bdn....Bila ayh ckp cm2 aku rsa sdh sgt2 cz da smpai kne inject sndri...Aku teringat kwn msa aku sklh dlu...Dia pn lakukan perkara yg sma tp dlm usia yg msih muda lg...Skang kwn aku 2 da xbrapa nmpk lg cz skit diabetes dia da thp kritikal...

Ni r pen yg dia gunakan tk inject insulin dlm bdn dia...
jenama pn aku ingt...Jenama Humalog Lily..
Ya Allah, besarnya ujian yg Kau berikan pada keluarga kami...Aku slalu berdoa pada Allah semoga Dia pnjgkan umur ayhku...Aku nk ayhku tgk ank2 dia suma berjaya...Pg td aku tgk dia inject diri dia...Xsanggup nk tgk bila dia kne wt cm2...Ayh pn da xseceria cm dlu lg...Dia da xbyk ckp n xbyk gurau sjak dia tau dr dktr yg dia kemungkinan besar kne pkai inject sndri...

cmnie r aku tgk dia inject kt tgn dia pg td....


Pd semua kawan2 dan seaiapa sj yg bca entry nie, doakan ayh sya cpt smbuh ea??? sya xsnggup tgk dia inject diri sndri cm2...Mmg tujuannya baik, insulin 2 tk kawal gula dlm bdn dia, tp bila da pkai inject nie sya rsa kncing manis dia da xdpt dikawal lg....Saya nk dia kembali ceria spt dlu....

2 comments:

nasuha ramlan said...

kak long.. npe tls entry cmny... tw kn akk xleh dgr sume ny.. lg2 melibatkn ayah or mak.. akk nangis tw pas bce ny... akk da r ssh skit skang ny nk call mak n ayah coz bz sgt2..

semoga ayah dan ibuku cepat sembuh dr penyakit nye.. jauhi lah mereka dr segala penyakit merbahaya.. aq teringin tgk mereka lihat aq memegang segulung ijazah dengan nme seorg graduan.. aminnn..... beri aku kekuatan ya Allah....

ainur_ilmi said...

suha....along msukkan entrynie sbb nk adk2 along belajar sungguh2...supaya 1 hari t kita mmpu tk rwat penyakit ayh...mmpu tuk belikan ubat walau semahal cmne skalipn...mmg sdih 2 along xnafikan...ade sbb knpa alg 2lis entry nie ok???wt yg terbaik dlm pelajaran..sntiasa ingt ksshn mak ngn ayh bsrkn kita..ok?

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails